بازاریابی اینترنتی رایگان با 10 ابزار مفید

یک کارآفرین تازه کار در عین حال که باید در هزینه ها صرفه جویی کند باید با مخاطبان نیز در ارتباط باشد. بهترین گزینه ابزارهای بازاریابی اینترنتی رایگان هستند. 

اگر به عنوان یک کارآفرین در ابتدای راه خود هستید، این احتمال وجود دارد که با مشکل برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان احتمالی در زمان مناسب روبه رو شوید که محدود بودن بودجه و پیچیدگی های عملی کردن ایده تجاری بر سختی آن می افزایند.

در این مطلب با چند ابزار برای کمک به حل این مشکل آشنا می شویم.

۱. Chattypeople

در سال های اخیر چت بات ها در بازاریابی فعال ظاهر شده اند. با وجود این که هنوز بسیاری بر این باورند که چت بات تنها یک ابزار ارتباط با مشتری است، بسیاری می گویند یکی از ضروریات استراتژی بازاریابی است. تکنولوژی چت بات در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و به بازاریاب ها اجازه می دهد بدون داشتن دانش کدنویسی، بات های خود را به وجود آورند. Chattypeople یک ابزار تعاملی برای کسانی است که می خواهند یک پیام رسان چت بات داشته باشند. این پلتفرم به کارآفرین ها امکان ساخت یک بات را می دهد که نه تنها با فیس بوک به خوبی کار می کند، بلکه می تواند تبلیغات را برحسب تقاضا به مشتری ها برساند.

با چت بات می توانید:

- از پیام رسان فیس بوک استفاده کنید و برای پیشرفت فروش به مشتریان پیام هایی برسانید.

- می توانید مستقیم از طریق فیس بوک سفارش بگیرید (شاید چندان در ایران کارآمد نباشد)

- اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع آوری کنید تا در زمان مناسب آنها را در مورد محصولات مورد علاقه شان به روزرسانی کنید.

مطلب مرتبط: تکنیک های یک بازاریابی اینترنتی هدفمند

۲. MailChimp

بازاریابی ایمیلی این روزها یک مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی کسب وکار است. با یک ابزار بازاریابی ایمیلی مانندMailChimp می توانید مخاطبان خود را به طور مؤثرتر و با سطح کنترل بیشتری از قیف فروش گذر دهید.

MailChimp به شما امکان می دهد:

- استراتژی بازاریابی خودتان را با اتصال مستقیم کمپین های ایمیلی به وب سایت تان، بسازید.

- از اطلاعات فروش برای ارسال ایمیل های شخصی شده برای رشد بهتر کسب وکارتان بهره بگیرید.

- با فیس بوک یکپارچه شوید تا ثبت نام کنندگان جدید پیدا کنید و با کاربران فعلی ارتباط مجدد برقرار سازید.

- سطحی از اتوماسیون به وجود آورید

- از گزارش های MailChimp بازخورد جمع آوری کنید

۳. PromoRepublic

PromoRepublic یک ابزار ساخت محتوای شبکه های اجتماعی و انتشار است که به صورت «رایگان برای امتحان» عرضه شده. این سرویس برای کاربران بیش از ۱۰۰هزار ایده و قالب تصویری عالی برای فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین فراهم می کند. همه قالب های شبکه های اجتماعی توسط یک تیم حرفه ای از طراحان و کپی رایتر ها ساخته و آماده می شوند و کاربران می توانند آنها را با کمک ویرایشگر های گرافیکی پیش ساخته شخصی سازی کنند. با PromoRepublic می توانید این امکانات را به دست آورید:

- کتابخانه ای با ۱۰۰هزار قالب و محتوای تصویری

- تقویمی برای ایده های پستی هر روز تعطیل، مناسبت های تاریخی، موضوعات داغ و حوادث

- ویرایشگرهای گرافیکی برای شخصی سازی قالب ها و خلق پست های تازه از ابتدا و با توجه به نیاز شخصی

- انتشار خودکار و زمان بندی شدی محتوا و مطالب در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین

۴. Hotjar

Hotjar یک ابزار قدرتمند است که برای تحلیل عملکرد وب سایت به کار می رود. هر آنچه لازم است درباره بازدیدکننده ها و زمانی که در وب سایت سپری می کنند بدانید، در اختیار شما قرار می دهد. این ابزار در ابتدا از طریق نقشه گرمایی کار می کند که به شما یک دید کلی درباره کلیک هایی که روی هر قسمت و هر صفحه از وب سایت می شود، به دست می دهد. برخی از ویژگی های Hotjar شامل موارد زیر است:

- ضبط حرکت مکان نما و جای گیری آن در صفحات مختلف

- ابزاری که به شما می گوید بیشتر کاربران در کدام صفحه، وب سایت را ترک کردند

- یک ابزار جمع آوری بازخوردها و نظرسنجی ها

مطلب مرتبط: ۱۰ اصل طلایی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی

۵. Buffer

شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین و قدرتمندترین اجزای هر استراتژی بازاریابی هستند. گفته می شود مدیریت شبکه های اجتماعی یک کار تمام وقت است و اگر شما کسب وکار خودتان را دارید، احتمالا فرصت کمی برای صرف کردن در حساب های توییتر، اینستاگرام، فیس بوک، پینترست و هر پلتفرم دیگری که وجود دارد، خواهید داشت.

Buffer یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی است که به شما کمک می کند در وقت صرفه جویی و انتشار مطالب در هر یک از شبکه های اجتماعی را از پیش برنامه ریزی و زمان بندی کنید. این ابزار به طور خودکار محتوای آماده شده را بر اساس زمانی که انتخاب کرده اید، منتشر می کند و به شما امکان می دهد که عملکرد آنها را در صفحه وب سایت یا اپلیکیشن بافر بررسی کنید.

۶. Canva

شاید شما محتوای بسیار جذابی تولید کنید، اما اگر به خوبی دیده نشود نمی توانید مخاطبی جذب کنید. متأسفانه استخدام یک طراح گرافیک برای انجام تمام کارهای طراحی گران تمام می شود، اما با ابزاری مانند Canva می توانید در پول و زمان صرفه جویی کنید. Canva می توانید هر طراحی گرافیکی و تصویری را برای شما امکان پذیر کند از تصویرسازی و بنرها تا اینفوگرافیک. با Canva به موارد زیر دسترسی دارید:

- کتابخانه ای از فونت ها

- مجموعه ای گسترده از تصویرسازی ها، عکس ها و قالب ها

- یک سیستم کشیدن و رها کردن که امکان استفاده سریع و آسان از این ابزار را فراهم می کند.

۷. Yoast

Yoast ابزاری برای بهینه سازی هر موضوعی در وب سایت شما است. Yoast این امکانات را به شما می دهد:

- به صفحه شما یک رتبه سئو می دهد

- برای نوشتن توضیحات متا به شما کمک می کند.

- به شما سیستم چراغ ترافیک (راهنما) می دهد تا بدانید چه چیزهایی را از قلم انداخته یا فراموش کرده اید

- به شما امتیاز خوانایی می دهد تا بتوانید رتبه سئوی خود را بهبود بخشید

۸. Hello Bar

Hello Bar یک ابزار ساده است که به شما کمک می کند بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید و این کار را به سادگی و به کمک بنرهایی که حاوی مهم ترین محتوا، محصول، خدمات یا پیام های شما برای مشتریان است انجام می دهد. همه کاری که لازم است شما انجام دهید این است که هدف تان را مشخص کنید. می توانید انتخاب های زیر را داشته باشید:

- یک پیشنهاد یا فروش خاص را ترویج کنید و ترقی دهید

- بازدیدکنندگان وب سایت را تشویق کنید تا با شرکت شما تماس بگیرند

- لیست ایمیلی خود را گسترش دهید

- ارتباطات شبکه های اجتماعی خود را گسترده تر کنید

- یک هدف شخصی سازی شده به خصوص برای کسب و کار خود داشته باشید

۹. SumoMe

همه هدف SumoMe به دست آوردن مخاطبان بیشتر برای کسب وکار شما است. با این برنامه می توانید:

- مشتری های بیشتری در لیست ایمیلی خود داشته باشید

- دکمه های اشتراک گذاری مؤثرتری خلق کنید

- ترافیک وب سایت خود را به کمک نقشه گرمایی دنبال کنید

همچنین به ابزارهای اشتراک گذاری عکس و پلتفرم Welcome Mat که امکان ایجاد دکمه های هدفمند به شما می دهد، دسترسی خواهید داشت.

۱۰. Majestic

Majestic بزرگ ترین مرجع شاخص بک لینک با اطلاعات عمیق درباره آن است که به طور تجاری در دسترس قرار دارد. با وجود این که داشتن بک لینک مهم ترین کاربرد آن است، Majestic می تواند امکانات دیگری نیز برای تان فراهم کند، از جمله:

- تعداد و کیفیت بک لینک ها

- ابزارهای مقایسه دامنه و بک لینک های مختلف

- موتور جست وجو با فاکتورهای رتبه بندی

- گزینه های بک لینک ها و لینک های چندگانه

 

موارد زیر نیز به شما در تبلیغات و بازاریابی بهتر کمک خوبی خواهد کرد