بهتر و بیشتر دیده شدن شما در پینترست با استفاده از Rich Pins

ریچ پین‌ها، پین‌هایی هستند که می‌توانند نسبت به پین‌های معمولی، اطلاعات بیشتری را نمایش دهند. این امکان، جذابیت محتوای شما را بالا برده و کمک خواهد کرد افراد بیشتری پین‌های شما را ببینند. در پینترست، 4 نوع ریچ پین وجود دارد.

بیشتر دیده شدن در پینترست

پین‌های محصول با پین‌های قابل خرید (Product Pins): با استفاده از این امکان، کاربران می‌توانند برای کالاهای خود قیمت تعریف کرده و آن را به فروشگاه اینترنتی خود لینک کنند. به محض تغییر قیمت در وبسایت، قیمت درج شده روی پینترست نیز تغییر خواهد کرد. البته شرط این کار این است که کالای مورد نظر فیزیکی و قابل لمس بوده (برای مثال، نرم افزار یا فایل قابل دانلود نباشد) و از طرف پینترست نیز به عنوان کالای غیر مجاز شناخته نشود. البته در حال حاضر، در کشور ما امکان فروش محصول از طریق پینترست وجود ندارد.

پین‌های مخصوص دستور آشپزی (Recipe Pins): در این نوع پین‌ها، می‌توان مواد لازم، زمان پخت و تعداد افرادی که این مقدار غذا برایشان کافی است را در فیلدهای آماده نمایش داد.

پین‌های مخصوص مقاله (Article Pins): فیلدهای آماده در این نوع پین، عنوان مقاله، نام نویسنده و خلاصه آن هستند.

پین‌های اپلیکیشن (App Pins): برنامه نویس‌هایی که می‌خواهند اپ خود را در پینترست تبلیغ کنند، می‌توانند از این نوع ریچ پین استفاده کنند. کاربران می‌توانند با زدن دکمه Install، اپ را مستقیما داخل محیط پینترست دانلود کنند. در حال حاضر، این قابلیت تنها برای آی او اس فراهم است.

با استفاده از Pinterest Analytics، دیدی عمیق‌تر و حرفه‌ای‌تر به کسب و کارتان داشته باشید!

ابزار Pinterest Analytics، دریایی از اطلاعات درباره میزان تعداد دیده‌شدن پین‌های شما، متوسط روزانه، هفتگی و ماهانه کلیک‌ها، تعداد و روند بازدید از وبسایت شما، گزارش‌های خرید، جنس، سن، کشور و زبان بازدیدکنندگان و .... را به شما ارائه می‌دهد.

آنالیز پینترست

توجه داشته باشید که برای استفاده از ریچ‌پین‌ها و بیشتر فیلدهای Analytics، بایستی وبسایت خود را در پینترست ثبت کرده و تایید بگیرید. تایید نهایی ممکن است چند روزی طول بکشد. 

به زودی درباره چگونگی کار با ابزارهای کسب و کاری پینترست در مطلبی جداگانه و به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد.

ویژگی‌ها و تفاوت‌های پینترست با شبکه‌های تصویری دیگر

استفاده از پینترست برای به اشتراک‌گذاری محتوا، مزیت‌های فراوانی نسبت به دیگر شبکه‌‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام دارد. در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • پینترست از نظر اندازه، فرم و کیفیت تصویر محدودیتی ندارد. در اینجا شما مجبور نیستید حتما تصاویر مربعی شکل و با ابعادی مشخص را پین کنید. برای مثال در پینترست برای پین کردن یک اینفوگرافیک طولانی 20000 در 500 پیکسلی مشکلی وجود ندارد.
  • محتوای مورد نظرتان را می‌توانید به آسانی هم از کامپیوتر و هم از طریق اپلیکیشن موبایل در پینترست به اشتراک بگذارید و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.
  • پین‌ها به آسانی به هر وبسایت یا وبلاگی که بخواهید لینک می‌شوند و نقش یک Call to Actionخوب را برای شما بازی می‌کنند.
  • در بسیاری از نقاط جهان از پینترست همانند یک سایت آگهی درست همانند دیوار و شیپور استفاده می‌شود. شما هم اگر کالایی برای فروش دارید، می‌توانید لینک آگهی خود را به راحتی در صفحه خودتان پین کرده و کاربران را به سمت وبسایت آگهی هدایت کنید. ویژگی فوق‌العاده پینترست این است که کاربران ایرانی هم می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هیچ مبلغی، از آن به عنوان محلی برای قرار دادن آگهی‌های خود استفاده کنند.
  • پینترست اقیانوسی بی انتها از ایده‌ها است. تنها تا سال 2014، کاربران بیش از 30 میلیارد پین را به اشتراک گذاشته بودند. از آنجا که هر پین شما را به پین‌های دیگری هدایت می‌کند، می‌توانید مطمئن باشید که در نهایت آنچه را به دنبالش هستید خواهید یافت.
  •  اکثریت مطلق کاربران پینترست را خانم‌ها تشکیل می‌دهند (79 درصد). اگر کسب و کار شما برای خانم‌ها جذاب است، این فرصت طلایی را به هیچ وجه از دست ندهید.