مقاله در مورد ایمیل مارکتینک 

این مقاله به شما کمک  میکنه نکات بسیار مهم و اثر گذار رو در ایمیل مارکتیگ یاد بگیرید و بهره برداری کنید:

 

ارائه پیشنهادات در ایمیل

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به شدت بر ارائه ی پیشنهادات در ایمیل هایشان متکی هستند اما صرف نظر از نوع تجارتی که اجرا می کنید ، باید چگونگی ارائه پیشنهادات در ایمیل هایتان را بدانید.
ایده اصلی ، ترغیب افراد به کسب چیزی می باشد که واقعا می خواهند. این امر می تواند به معنای ارائه ی یک کوپن تخفیف به آن ها برای محصولی باشد که نشان می دهند به آن علاقه مند هستند .

فرض کنید می خواهید یک محصولی را ترویج دهید. می خواهید ذهن مخاطبان را درگیر یک محصول کنید. فرض کنید که می خواهید محصول x را بین مخاطبان خودتان ترویج دهید. در این بین اگر محصول y را هم برجسته کنید ، خطر فروش کمتر x احساس می شود.
یک پیشنهاد خوب ، احساس سودمندی دارد. بنابراین هنگامی که چیزی را از طریق ایمیل تبلیغ می کنید ، آن را به عنوان دوستی تبلیغ کنید که می خواهد به گیرنده کمک کند.
افراد زمانی خرید می کنند که احساس کنند دلایل مناسبی برای انجام این کار دارند. بنابراین به منظور ارائه ی دلیل خوب برای خرید به افراد نیازمند پیشنهاد قانع کننده(=دلایل خوب برای خرید آن چه که می فروشید)هستید.
اما اگر افراد آن دلایل را باور نداشته باشند ، خرید نمی کنند. تا زمانی که همانند دوستی به نظر برسید که سعی در کمک به آن ها دارد ، افراد به احتمال زیاد باور می کنند که شما صادق هستید و خرید از شما تصمیم درستی است.
زیان پیشنهادات این است که آن ها به خودی خود مفید نیستند. افراد لیست تان هیچ ارزشی را از جانب شما دریافت نخواهند کرد مگر این که آنچه را که ارائه می دهید بخرند ، بنابراین آن ها دلیل کمی برای مشترک ماندن در لیست شما دارند. به همین دلیل بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک برای علاقه مند نگه داشتند افراد در تلاش هستند.

پیشنهاد شما باید پیشنهاد حل یک مسئله باشد. باید حل یک دغدغه ذهنی باشد. استراتژی ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید یا از آن سرباز نزنید. بنابراین حتی اگر تبلیغاتتان دارای ارزش برای مشترکانتان باشد، ترجیحا آن را برای ترکیب با استراتژی بعدی که می خواهم درباره آن بیشتر صحبت کنم یاد بگیرید.

محتوایی که در ایمیل میفرستید

کسب و کارهای اینترنتی بخشی از محتوا را ایجاد می کنند(برای مثال گزارش،ویدیو،مقاله) و در مورد آن،با ایمیل به اعضای سایتشان اطلاع رسانی می کنند و ممکن است این ایمیل ها به خودی خود دارای محتوای غنی باشند.
برخی از مطالب به طور عمومی(به عنوان مثال مقالات وبلاگ)در دسترس هستند اما برخی دیگر از مطالب باید پشت”دیوار اطلاعاتی“باشند.
دیوار اطلاعاتی درست مثل”دیوار پرداخت“عمل می کند به جز این که به پرداخت پولی نیاز ندارد اما به جای آن از بازدیدکننده کسب اطلاعات می کند.ساده ترین دیوار اطلاعاتی،شکل opt-in (لندینگ پیج) در ایمیل است که لازم است افراد به لیست ایمیل صاحب کسب و کار بپیوندند تا مطالب را دریافت کنند.
دوستای خوبم اما اگر شما خواهان بهترین استراتژی ایمیل مارکتینگ هستید،فرم opt-in نباید تنها دیوار اطلاعاتی باشد که استفاده می کنید
برای مثال شما می توانید از افراد بخواهید که پیش از دسترسی به یک لینک مطلب،آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. یعنی بازدیدکنندگان را علاوه بر اینکه جذب اعضای ایمیل خودتان کردید ، می توانید آنها را با شبکه های اجتماعی خودتان هم درگیر کنید و از این طریق کانال های ارتباطی مختلفی را با اعضای سایتتان ایجاد کنید و پیوسته با آنها در ارتباط باشید و یا می توانید در صفحه فرود خودتان علاوه بر دریافت ایمیل ،نام افراد ، شهر ، جنسیت و … درخواست کنید.
اطلاعات بیشتر،یک فرصت بهتر به شما می دهد تا بتوانید اعضای سایتتان را بر اساس اطلاعاتی که دریافت کردید طبقه بندی کنید و بر اساس نوع جنسیت ،شهر و … پیشنهادات مجزایی را ارسال کنید و دقت داشته باشید که همین اختصاصی کردن پیامهای ارسالی می تواند برای تبدیل آن ها به مشتریان،شانس بهتری را به شما می دهد.

نکته : برای اجرای چنین کاری یک مشکلی وجود دارد و آن هم اینکه در صفحه landing page خودتان هرچقدر اطلاعات بیشتری را از بازدیدکنندگان درخواست کنید افراد کمتری حاضر می شوند تا اطلاعات درخواستی شما را تکمیل کنند. بعنی هرچقدر اطلاعات درخواستی از بازدیدکننده کمتر باشد افرادی بیشتری ایمیلشان را وارد می کنند.

محتوای بازاریابی ایمیلی ، ابزاری عالی می باشد که بدون در نظر گرفتن نوع کسب و کاری که اجرا می کنید ، باید استفاده از آن را یاد بگیرید.وقتی به خوبی از آن استفاده کنید،افراد شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد خواهند دید که به احتمال زیاد برای خرید آن چه که می فروشید بیشتر ترغیب می شوند. اما نباید فقط به مطالب بچسبید.شما همچنین باید پیشنهاداتی را ارائه کنید و با اعضای ایمیلی لیست تان روابطی را ایجاد کنید.

روابطی درست ایجاد کنید مزاحم تلقی نشوید

زمانی که یک پیشنهاد ارائه می دهید و محتوای مفید هم فراهم می کنید ، به طور خودکار روابطی را ایجاد کرده اید(استراتژی های قبلی ایمیل مارکتینگ).
این امر تاحدی درست است. اما برای این استراتژی کارهای دیگری هم می توان انجام داد ، به عنوان مثال می توانید از مشترکانتان بخواهید تا به ایمیل هایتان پاسخ دهند یا یک نظرسنجی را پر کنند و می توانید بگویید که در زندگی تان چه اتفاقی افتاده یا برای ایجاد ارتباط عاطفی قوی تر درمورد عقاید و نظرات شخصی تان بگویید.
توجه داشته باشید که هر زمان که نظر یا عقیده ای را به اشتراک می گذارید ، لازم است از کسی که دارای نظر مخالف می باشد فاصله بگیرید.
از دست بردن در سیاست،مذهب،جنسیت و موضوعات دیگر که بسیاری از افراد در مورد آن ها دارای دیدگاه های بنیادگرا هستند خودداری کنید مگر این که بخواهید با دم شیر بازی کنید!
با این حال اگر بدانید که بسیاری از اعضای سایت شما ، نظرتان را در موضوعی به اشتراک می گذارند که برای آن ها مهم است ، شما می توانید با یادآور شدن آن موضوع بسیار قابل اعتماد به نظر برسدزیرا مردم به افرادی اعتماد می کنند که به آن ها شبیه باشند.
اما مهم تر از همه ، شما همیشه باید برقراری ارتباط را به عنوان یک استراتژی بازاریابی ایمیلی به یاد داشته باشید.
اگر فراموش کنید که باید با مشترکانتان ارتباط برقرار کنید، پیشنهادات شما تحمیل کننده و مطالب شما ، نخوانده و دست نخومرده باقی می ماند.
به یاد داشته باشید که شما یک شرکت نیستید.شما یک شخص هستید.مانند یک شخص عمل کنید و بنویسید.

چگونه لیست ایمیل تان را سریع ایجاد می کنید؟
شما می توانید سه تاکتیک ایجاد لیست را انتخاب کنید:
۱-تبلیغات. موضوع تبلیغات این است که حتی پیش از این که هیچ نتایجی را ببینید ،می تواند بسیار گران باشد. اما وقتی موثر باشد می تواند نتایج فوق العاده خوب و سازگاری را ایجاد کند. شما برای اینکه بتوانید از طریق تبلیغات ، یک لیست ایمیل هدف را از طریق سایتتان جمع آوری کنید باید یک صفحه فرود یا لندینگ پیج بسازید و همچنین در تبلیغات خودتان لینک بدهید به صفحه فرود خودتان و باید فقط تمرکزتان بر روی جذب ایمیل مخاطبان هدف باشد. در این مدل تبلیغات اصلا نباید انتظار فروش رفتن محصولات خودتان را داشته باشید. باید ایمیل افراد هدف را جذب کنید و با استفاده از استراتژی هایی که صحبت کردیم با آنها در ارتباط باشید تا بتوانید افراد بیشتری را تبدیل به مشتری کنید.
۲-اعضا . اگر در زمینه کاری شما سایتهای بزرگی وجود دارد که مخاطبان آنها می توانند مخاطبان سایت شما هم باشند کافیست با مدیران این سایتها در تماس باشید و درخواست کنید که یکبار ایمیل شما را به اعضای سایت خودشان ارسال کنند. از این طریق می توانید به سرعت ایمیل افراد زیادی را جذب کنید.

۳-وبلاگ نویسی مشتری . اگر شما بودجه ی تبلیغاتی گسترده ندارید و نمی توانید به خوبی با سایتهای بزرگتر ارتباط برقرار کنید ، وبلاگ نویسی تنها راه موثر و کم هزینه برای رشد لیست تان است. اکثر افراد تقریبا هیچ اقدامی برای وبلاگ نویسی و تولید محتوای اصیل برای مشتری انجام نمی دهند ،زیرا نمی دانند چگونه پست های موثر برای مشتری بنویسند.

صحبت پایانی

سایتی که ایمیل مارکتینگ نداشته باشد یعنی هیچ طرح و هدفی در بازاریابی اینترنتی ندارد. قدرتمند ترین ابزار تبدیل بازدیدکننده به مشتری ، ایمیل مارکتینگ می باشد. ایمیل مارکتینگ فقط این نیست که یک لندینگ پیج طراحی کنید و افرادی جزء اعضای سایت شما بشوند و شما بخواهید به آنها ایمیل ارسال کنید. ساخت یک لندینگ پیج و ارسال ایمیل به اعضای سایت ، کار بسیار راحتی می باشد ، مهمترین بخش در ایمیل مارکتینگ استراتژی های ارسال ایمیل می باشد. اگر استراتژی های هوشمندانه ای را داشته باشید می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را به مشتری تبدیل کنید.

در سال 97 نیز خیلی از سایت هایی که درآمد های ملیونی دارند  از همین روش ایمیل مارکتینگ بهترین استفاده را میکنند

   و با ارسال محصولاتو پیشنهادات خودشون به فروش خوبی میرسند

تکنیک سایت هایی که درآمد های خوبی از ایمیل مارکتینگ دارند چگونه است؟  راز  موفقیت تعدادی از سایت های ایرانی در ایمیل مارکتینگ این است که  محصولات ارزشمندی را به صورت رایگان از طریق ایمیل به کاربران خود ارسال میکنند و در لابلای سه چهار تا ایمیل رایگان  یکی از محصولات گران خود را به مشتری نمایش میدهند در این صورت  کاربران برای اینکه همیشه از محصولات با ارزش این سایت برخوردار باشند همیشه ایمیل های ارسالی را باز میکنند و به لینک شما وارد خواهند شد.